Meglehetősen friss játékról van szó, hiszen a Shadowgun október 26-án jelent meg a Market kínálatában. Talán mostanában érkezik el az idő amikor a hardcore játékosok számára is kezd érdekes lenni az Android platform. Egyre szebb grafikával megáldott és egyre komplexebb játékmenetet kínáló játékok jelennek meg, például a 9mm, a Shadow Guardian, valamint tesztünk tárgya is. A Shadowgun Tegra2 chipes gépekre készült, de a korábban bemutatott Chainfire programmal más gépeken is elindítható, persze a modern izmos processzor és az erős GPU előfeltétele a futtatásnak. A Madfinger games játékában 2350-be kalandozhatunk, mikor a tápláléklánc csúcsán a bérelhető profi fejvadászok a Shadowgunok állnak. Közülük is a legjobb John Slade, akinek legújabb megbízatása rosszul kezdődik, a célpont bolygójára érve ugyanis hajóját lelövik, ráadásul mutánsok és robotok hada szabadul rá. Hangzatos ígéretekből jó párat olvashattunk előzetesen az interneten, lássuk teljesíti-e őket a játék:
"UNPRECEDENTED HIGH-DEFINITION GRAPHICS"
A játék csodaszép. Ilyen minőségű grafikát mobileszközön még nem láttam, igazi áll leejtős vizuális orgiában van részünk, simán elmenne egy néhány évvel ezelőtti pc-s címnek, a PSP pedig vonulhat a sarokba pityeregni. Talán nem véletlen, hogy a Sony is ezen a téren az Android irányába mozog. A játék a Sky Castle 3D demóból ismert Unity engine-t használja, ami konzol minőségű grafikát eredményez. Szépen kidolgozott modellek, nagy felbontású textúrák, látványos effektek és szép karakteranimáció jellemzi a programot. A játék folyamán külső és belső helyszíneken is aprítjuk az ellenfeleket, szépen és ötletesen kidolgozott pályákon, panaszra ezen a téren tehát nem nyílhat szánk.
"STORY-DRIVEN SINGLE PLAYER MODE"
A játékmenetet tekintve egy Gears of war klónnal van dolgunk, tehát alapvetően fedezékes harccal haladunk a pályákon, hogy egyre nagyobb fegyverekkel egyre nagyobb ellenfeleket lőjjünk halomra. Ezt a tevékenységet néha megszakítjuk egy kis kódkártya keresgéléssel, számítógép hackeléssel, kapcsolók állítgatásával, hogy tovább haladhassunk a lineáris pályákon, melyek öteletesen és változatosan megtervezettek. Ellenfélből sokfélét kapunk, nem viselkednek idióta módjára, hanem igyekeznek bekeríteni és leginkább fedezék mögül kinyírni minket. De kapunk a nyakunkba kamikaze robotokat, mozgásérzékelős aknákat, automata ágyúkat is. A különböző ellenfelek különböző taktikát kívánnak meg, bizony észnél kell lenni amikor egyszerrő lő fél tucat mutáns, egy automata lövegtorony és még kamikaze mutáns rovarok is próbálnak a nyakunkra mászni. Változatosnak változatos, szóval a játékmenet is pipa.
"EPIC BOSS FIGHTS"
Több alkalommal ütközünk főellenségekbe, természetesen egyre erősebbekbe. Az első ilyen óriásrobot easy fokozaton hirtelen nekifutásból vagy ötször kinyírt a hőkövetős rakétáival. Morogtam is magamban, hogy azt nem mondták, hogy a robot számára lesz "epic" a küzdelem. Aztán elkezdtem folyamatos mozgással lőni és így már abszolválható lett a feladat, miközben a rakéták a fülem mellett suhantak el. Itt már vigyorogtam. És ezen a téren a későbbiekben sem ért csalódás.
KONKLÚZIÓ:
Az 5-6 órás játékidő korrekt és a fenti erényeknek köszönhetően az újrajátszási faktor is igen magas. És legalább ennyiszer fogjuk bekapcsolni csak pár percre azzal a felkiáltással: "Ilyet még nem láttatok!"
A fejlesztők ígérete szerint a Shadowgun egy sorozat első darabja, az Android Marketen 1200 forintért vesztegetik, ami szerintem korrekt ár érte, ha bírja a gépetek szuflával, a beszerzése szinte kötelező.